Aston Villa Ceny Biletów na Ligę Mistrzów: Dylematy i Reakcje Kibiców
Aston Villa obroniło swoje ceny biletów na mecze Ligi Mistrzów po krytyce ze strony kibiców. Twierdzi, że muszą podejmować „trudne decyzje”, by pozostać konkurencyjnym klubem.
Krytyka Kibiców
Klub został określony jako „oderwany od rzeczywistości” po ujawnieniu, że ceny biletów na mecze domowe Ligi Mistrzów sięgną nawet 97 funtów za sztukę.
Kategorie Cenowe
- Bilety dla dorosłych na cztery mecze domowe będą kosztować: 85, 94 i 97 funtów.
- Posiadacze karnetów sezonowych uzyskają zniżkowe ceny: 70, 79 i 82 funty.
Starcia z Czołówką Europy
Aston Villa będzie gościć Bayern Monachium, Bolonię, Juventus oraz Celtic. To powrót do Ligi Mistrzów po 41 latach przerwy.
Reakcja Klubu
Aston Villa Supporters’ Trust (AVST) skrytykowało ten ruch. Prezes ds. operacji biznesowych, Chris Heck, wyjaśnił powody decyzji klubu:
„Rozumiemy i cenimy pasję naszych kibiców oraz ich frustrację związaną z cenami biletów,” powiedział Heck. „Realizacja naszych sportowych ambicji przy jednoczesnym spełnianiu regulacji finansowych wymaga trudnych decyzji.”
Finansowe Wyzwania
„Zasady fair play finansowego (FFP) zabraniają właścicielom pokrywania niedoborów finansowych. Musimy więc generować przychody z umów sponsorskich, sprzedaży gadżetów i biletów. To konieczne, aby utrzymać miejsce klubu w czołówce futbolu,” wyjaśnia Heck.
„Naszym priorytetem jest dopasowanie naszych ambicji, zwiększanie pojemności stadionu i zapewnienie kibicom najlepszych wrażeń meczowych.”
Początek Kampanii
Aston Villa rozpocznie swoją kampanię Ligi Mistrzów od meczu ze szwajcarskim Young Boys 17 września. Zmierzą się także z Club Bruges, RB Leipzig i AS Monaco.
Krytyka Stowarzyszenia Kibiców
Football Supporters’ Association (FSA) również skrytykowała wysokie ceny. Uważają, że lojalność kibiców jest wykorzystywana.
„Podczas pandemii wiele mówiono, że 'piłka nożna bez kibiców to nic’. Teraz kibice są traktowani jak źródło zysku,” mówi rzecznik FSA, Michael Brunskill.
„To przestroga dla klubów – przestańcie wykorzystywać lojalność fanów. Kluby muszą myśleć o długoterminowej relacji z kibicami.”